REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
„ROZWIJAM SIĘ KU PRZYSZŁOŚCI”
1. POSTANOWEINIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu „Rozwijam się ku przyszłości” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 10 - Innowacyjna edukacja, Działanie 10.2 - Kształcenie ogólne i zawodowe, Poddziałanie 10.2.2 - Kształcenie ogólne.
- Beneficjentem projektu jest Gmina Kamień Krajeński.
- Okres realizacji projektu: od 1.02.2019r. do 31.03.2021r.
2. INFORMACJE O PROJEKCIE
- Projekt „Rozwijam się ku przyszłości” realizowany jest w trzech szkołach podstawowych dla których Gmina Kamień Krajeński jest organem prowadzącym, tj. w:
1) Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Kamieniu Krajeńskim;
2) Szkole Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy;
3) Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Zamartem.
- W ramach realizacji projektu wsparciem objęci zostaną uczniowie ww. szkół.
3. CELE PROJEKTU
Główne cele projektu:
- wzrost wiedzy i umiejętności, kształtowanie i rozwijanie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych i niezbędnych na rynku pracy oraz złagodzenie zdiagnozowanych dysfunkcji u 503 uczniów;
- trwała poprawa jakości usług edukacyjnych dzięki podniesieniu kompetencji zawodowych u 61 n-li;
- wyposażenie Szkoły Podstawowej im. Wojska Polskiego w Kamieniu Krajeńskim w narzędzia TIK;
- wyposażenie Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy i Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Zamartem w pomoce dydaktyczne;
4. ZASADY REKRUTACJI
- Rekrutacja prowadzona będzie wśród wszystkich zainteresowanych projektem uczniów szkół podstawowych w Gminie Kamień Krajeński zgłaszających chęć uczestnictwa w projekcie i spełniających kryteria rekrutacji określone w § 4 ust. 9.
- Rekrutacja będzie prowadzona w każdej szkole w sposób zapewniający równy dostęp do informacji o projekcie, z zachowaniem zasad sprawiedliwej rekrutacji oraz z poszanowaniem zasad równości szans kobiet i mężczyzn oraz z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami wobec wszystkich zainteresowanych projektem uczniów szkół podstawowych w Gminie Kamień Krajeński.
- Przeprowadzona zostanie akcja informacyjno – promocyjna, poprzez zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji na tablicy ogłoszeń w szkołach podstawowych oraz na stronie internetowej szkół biorących udział w projekcie i stronie www.oswiatakamienkrajenski.pl
- Regulamin oraz dokumenty rekrutacyjne dostępne są u koordynatora projektu w biurze projektu znajdującego się w Miejsko Gminnym Zespole Usług Oświatowych w Kamieniu Krajeńskim, w sekretariatach: Szkoły Podstawowej im. Wojska Polskiego w Kamieniu Krajeńskim, Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy i Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Zamartem oraz na stronach internetowych szkół biorących udział w projekcie i stronie www.oswiatakamienkrajenski.pl
- W każdej szkole powołana zostanie Komisja rekrutacyjna przez dyrektora szkoły złożona z: dyrektora szkoły jako przewodniczącego, koordynatora projektu, i nauczyciela/specjalisty.
- Formy wsparcia, w których mogą wziąć udział zainteresowani projektem uczniowie szkół podstawowych w Gminie Kamień Krajeński:
1) Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Wojska Polskiego w Kamieniu Krajeńskim będą mogli wziąć udział w następujących zajęciach pozalekcyjnych:
Zadanie 1:
- a) Z językiem angielskim w świat – 4 grupy 8-osobowe;
- b) Poznajemy lepiej język sąsiada – j. niemiecki – 2 grupy 8-osobowe;
- c) Z matematyką za pan brat – 6 grup 8-osobowych;
- d) Programowanie/robotyka – 3 grupy 8-osobowe;
- e) Akademia kreatywności – nauka szybkiego uczenia się – 3 grupy 8-osobowe po 26 h w cyklu;
Zadanie 2:
- a) Zajęcia wyrównawcze z matematyki – 3 grupy 8-osobowe;
- b) Zajęcia wyrównawcze z j. angielskiego – 1grupa 8-osobowa;
- c) Zajęcia logopedyczne – 4 grupy 4-osobowe;
- d) Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – 5 grup 5-osobowych.
Zadanie 3:
- a) Podnosimy kompetencje przyrodnicze metodą eksperymentu – 2 grupy 8-osobowe;
- b) Mistrz przedmiotów przyrodniczych – eksperymentator – 2 grupy 8-osobowe;
- c) Koło młodego przyrodnika „Poprzez eksperyment poznaję świat” – 5 grup 8-osobowych;
- d) 2 wyjazdy do Bydgoszczy na zajęcia w ZOO w Myślęcinku i Muzeum Mydła i Historii Brudu w Bydgoszczy.
2) Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Dużej Cerkwicy będą mogli wziąć udział w następujących zajęciach pozalekcyjnych:
Zadanie 1:
- a) Z językiem angielskim w świat – 1 grupa 8-osobowa;
- b) Z matematyką za pan brat –2 grupy 8-osobowe.
Zadanie 2:
- a) Zajęcia wyrównawcze z matematyki – 2 grupy 8-osobowe;
- b) Zajęcia wyrównawcze z j. angielskiego – 1grupa 8-osobowa;
- c) Zajęcia wyrównawcze z j. niemieckiego – 1 grupa 8-osobowa:
- d) Zajęcia logopedyczne – 4 grupy 4-osobowe;
- e) Terapia pedagogiczna – 1 grupa 7 osobowa:
- f) Socjoterapia-kształtowanie postaw społecznych – 1 grupa 7-osobowa:
- g) Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – 2 grupy 5-osobowe.
Zadanie 3:
- a) Podnosimy kompetencje przyrodnicze metodą eksperymentu – 2 grupy 8-osobowe;
- b) Mistrz przedmiotów przyrodniczych – eksperymentator – 2 grupy 8-osobowe;
- c) Koło młodego przyrodnika „ Poprzez eksperyment poznaję świat” – 1 grupa 8-osobowa;
- d) 1 wyjazd do Bydgoszczy na zajęcia w ZOO w Myślęcinku i Muzeum Mydła i Historii Brudu w Bydgoszczy.
3) Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Zamartem będą mogli wziąć udział w następujących zajęciach pozalekcyjnych:
Zadanie 1:
- a) Z językiem angielskim w świat – 1 grupa 8-osobowa;
- b) Z matematyką za pan brat –2 grupy 8-osobowe.
Zadanie 2:
- a) Zajęcia wyrównawcze z matematyki –3 grupy 8-osobowe;
- b) Zajęcia wyrównawcze z j. angielskiego – 1grupa 8-osobowa;
- c) Zajęcia logopedyczne – 2 grupy 4-osobowe;
- d) Terapia pedagogiczna – 1 grupa 5-osobowa;
- e) Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – 1 grupa 5-osobowa.
Zadanie 3:
- a) Podnosimy kompetencje przyrodnicze metodą eksperymentu – 2 grupy 8-osobowe;
- b) 1 wyjazd do Bydgoszczy na zajęcia w ZOO w Myślęcinku i Muzeum Mydła i Historii Brudu w Bydgoszczy.
Uczeń może wziąć udział w więcej niż jednej formie zajęć.
Rekrutacja do form wsparcia opisanych w §4 ust. 6 odbędzie się w okresie od 01.02.2019r. – 31.12.2019r.
Kryteria rekrutacji uczniów:
a) FORMALNE:
- przynależność do określonej grupy uczestników, opisanych w §2, status ucznia w danej szkole podstawowej;
- złożenie poprawnie wypełnionych dokumentów rekrutacyjnych, tj. deklaracji uczestnictwa w projekcie – wzór stanowi zał. nr 1, formularza zgłoszenia do udziału w projekcie – wzór stanowi zał. nr 1 do deklaracji, oświadczenia uczestnika projektu – wzór stanowi zał. nr 2 do deklaracji;
b) MERYTORYCZNE:
- - wyniki w nauce -oceny cząstkowe na półrocze roku szkolnego 2018/19 (zad. 1, 3 – ocena celująca – 3 pkt., bardzo dobra – 2 pkt., dobra – 1 pkt.; zad. 2 – ocena niedostateczna – 3 pkt., dopuszczająca – 2 pkt., dostateczna – 1 pkt.);
- - w zad. 2 pierwszeństwo mają uczniowie o SPE: orzeczenie PPP – 3 pkt., opinia PPP – 2 pkt., wskazanie n-la/pedagoga – 1 pkt.;
- - w zad. 1, 2 i 3 pierwszeństwo mają uczniowie klas VIII – 2 pkt.;
- - punkty mogą się sumować.
- Dokumenty, o których mowa w §4 ust. 9a muszą zostać podpisane przez ucznia, i przez rodzica/opiekuna prawnego.
- Składanie dokumentów prowadzone będzie w każdej szkole bezpośrednio do Koordynatora szkolnego.
- Celem zapewnienia uczniom równego dostępu, rekrutacja prowadzona będzie dla każdej szkoły oddzielnie według ustalonego ze szkołami parytetu liczby miejsc na poszczególne formy wsparcia.
- Komisja Rekrutacyjna w oparciu o złożone deklaracje uczestnictwa w projekcie i kryteria ustala listy uczniów.
- Uczestnicy zostaną uszeregowani według liczby punktów od największej do najmniejszej w danej grupie. Osoby z największą liczbą punktów zostaną zakwalifikowane na listę uczestników zajęć.
- W przypadku równych wyników rekrutacji po uwzględnieniu warunków opisanych w ust. 14 decyduje kolejność zgłoszeń.
- Weryfikacja ww. kryteriów prowadzona będzie na podstawie oświadczeń ucznia oraz dokumentów od dyrektora szkoły (Poświadczenie dyrektora szkoły - wzór stanowi zał. nr 2).
- Po zakończeniu rekrutacji dyrektorzy szkół w Gminie Kamień Krajeński składają do biura projektu listy uczestników projektu (wzór stanowi zał. nr 3) z wypełnionymi dokumentami rekrutacyjnymi, tj. deklaracją uczestnictwa w projekcie, formularzem zgłoszenia do udziału w projekcie, oświadczeniem uczestnika projektu.
- Wszystkie osoby, które złożą dokumenty rekrutacyjne zostaną powiadomione o wynikach rekrutacji ustnie w szkole przez Koordynatorów szkolnych.
- Lista uczniów zakwalifikowanych na poszczególne zajęcia dostępna będzie u szkolnego koordynatora projektu. Procedura rekrutacyjna uwzględnia i zobowiązuje osoby odpowiedzialne za realizację projektu na terenie szkoły do przestrzegania kwestii ochrony danych osobowych.
- Skreślenie z listy uczestników zajęć następuje w przypadku:
a) opuszczenia przez zakwalifikowanego uczestnika powyżej 30% zajęć pozalekcyjnych
b) przerwania przez zakwalifikowanego uczestnika udziału w projekcie,
c) utraty statusu ucznia w danej szkole,
d) w przypadku innych losowych wydarzeń.
16. Koordynator szkolny w danej szkole objętej wsparciem po przeprowadzonej rekrutacji zobowiązany jest do sporządzenia Protokołu z rekrutacji.
17. Administratorem danych osobowych jest Województwo Kujawsko-Pomorskie – Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, reprezentowany przez Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, mającego siedzibę przy Placu Teatralnym 2, 87-100 Toruń oraz minister właściwy ds. rozwoju regionalnego, mający siedzibę przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa.
5. PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU
- Każdy uczestnik projektu ma prawo do:
1) bezpłatnego udziału w zajęciach pozalekcyjnych w ramach projektu, który współfinansowany jest
przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
2) bezpłatnego korzystania z pomocy dydaktycznych wykorzystywanych do zajęć, w których uczestniczy
w ramach Projektu,
3) zapoznania się z programem oraz wymogami każdej wybranej przez uczestnika formy wsparcia,
4) wyboru oferty zgodnej z indywidualnymi potrzebami rozwojowym i edukacyjnymi oraz możliościami
psychofizycznymi,
5) uzyskiwania informacji zwrotnej na temat swoich postępów w trakcie realizacji danej formy wsparcia.
- Uczestnik projektu jest zobowiązany do:
1) regularnego i aktywnego uczestniczenia w formach wsparcia, na które został zakwalifikowany oraz
ukończenia wybranych form wsparcia wypełniania testów sprawdzających wiedzę,
2) udziału w weryfikacji umiejętności i wiedzy (kompetencji) zdobytych podczas uczestniczenia w
wybranych formach wsparcia(testu/sprawdzianu/egzaminu zaplanowanego dla danej formy wsparcia),
3) składania dodatkowych oświadczeń w trakcie realizacji projektu, niezbędnych do uczestnictwa w
projekcie,
4) udostępniania swoich danych osobowych na potrzeby projektu,
5) przestrzegania ogólnie przyjętych norm i zasad w tym dbałości o sprzęt, urządzenia i pomoce
dydaktyczne wykorzystywane w trakcie realizacji projektu.
6) do bieżącego informowania o zmianach danych zawartych w dokumentacji rekrutacyjnej, w tym w
szczególności w danych teleadresowych,
7) do zapoznania się z postanowieniami niniejszego Regulaminu, a przystąpienie do procesu rekrutacji
jest równoznaczne z zaakceptowaniem i przestrzeganiem przedmiotowego Regulaminu.
- Uczestnik projektu ponosi odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą.
6. ZASADY ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Wnioskodawca zamierza poinformować członków Zespołu Zarządzającego oraz personel projektu o sposobach zmniejszania korzystania z zasobów naturalnych przy realizacji projektu. W ramach wszystkich zaplanowanych zajęć prowadzący zajęcia przekażą uczniom informacje na temat zrównoważonego rozwoju celem uświadomienia uczniom odpowiedzialności za środowisko naturalne. Programy zajęć będą uwzględniały tematykę zrównoważonego rozwoju, w tym szczególności zasady oszczędności energii, powtórnego wykorzystania surowców oraz zmniejszenia korzystania zasobów naturalnych, przede wszystkim wykorzystywanie i posługiwanie się TIK oraz materiałami dydaktycznymi onilne (e-podręczniki, e-materiały).
7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Nadzór organizacyjny i merytoryczny nad realizacją projektu sprawował będzie Koordynator Projektu przy współpracy Koordynatorów szkolnych i Dyrektorów szkół.
- Realizator projektu zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie lub wprowadzenia dodatkowych zmian.
- Wszelkie zmiany wymagają formy pisemnej.
- Regulamin obowiązuje w całym okresie realizacji projektu.
- W przypadkach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem decyzje podejmuje Koordynator Projektu.
Załączniki: